Post Image Header
Real Time Marketing, czyli planuj i zaskakuj
Krysia 20 Nov 2018
Powrót do SocialMonster

W ostatnim wpisie blogowym pokazaliśmy reklamy znanych marek, które w odpowiednim momencie zabrały głos, publikując dowcipne i pomysłowe treści i tym samym - zaskarbiły sobie sympatię użytkowników. Dzisiaj pokażemy, że Real Time Marketing to także odpowiednie reagowanie na sytuacje, o których wiemy nieco wcześniej.

 

Ślub z krzesłem i ekstatyczna partyjka szachów

W Real Time Marketingu najbardziej liczy się odpowiednia reakcja dopasowana do chwili i kontekstu. Na niektóre wydarzenia można się jednak doskonale przygotować. Zajrzyjmy więc do kalendarza - tego zwykłego i tego świąt nietypowych. Przecież na obchody Walentynek, Dnia Matki, Dnia Taniego Wina, Dnia Postaci z Bajek czy Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej możemy przygotować się w odpowiedni sposób. Poniżej kilka miłych tego przykładów.

IKEA

Niemal od początku roku prasa brukowa i plotkarska na całym świecie żyła wielkim wydarzeniem, które miało odbyć się 19 maja 2018 roku, czyli ślubem amerykańskiej aktorki Meghan Markle z księciem Harrym. Emocje związane z zaślubinami udzieliły się wszystkim, którzy z zapartym tchem śledzili losy tej niezwykłej pary. Niektórzy dojrzeli w tym wydarzeniu okazję do promocji własnej marki. Tak właśnie zrobiła Ikea Polska. W dniu ślubu księcia i aktorki zamieściła post, w którym zaprezentowała krzesło „Harry”. Grafika opatrzona została wymownym napisem: „Nie martw się, HARRY jest wciąż dostępny” - oczywiście chodziło o dużą ilość krzeseł w magazynach Ikea. Post doczekał się prawie dziesięciu tysięcy reakcji!

DUREX

Czy słyszeliście o Międzynarodowym Dniu Szachów? Tak, to też jest okazja do tego, by zagrać z użytkownikiem w grę intelektualną. Choć to święto nie jest tak bardzo popularne, to jednak stworzenie odpowiedniej grafiki opatrzonej pełnym skojarzeń tekstem daje możliwość ciekawego promowania własnej marki. Prawdziwym mistrzem gry w skojarzenia jest marka Durex - jej posty potwierdzają tezę, że wszystko może kojarzyć się z sexem.

TYMBARK

Nasza rodzima marka napojów naprawdę ma się czym pochwalić. Gdy tego wymaga sytuacja, reaguje szybko i celnie, ale jest także przygotowana na sytuacje mniej nieoczekiwane i całkiem spodziewane. Oto przykład. Kojarzycie Leonarda DiCaprio? Tak, to ten gość, który doczołgał się do nagrody przyznawanej przez Amerykańską Akademię Filmową za rolę w filmie „Zjawa”. To było jego piąte (!) podejście do tej nagrody. Tymbark wykorzystał to po mistrzowsku i w dzień przed rozdaniem Oscarów zamieścił post na Facebooku, w którym kibicował aktorowi w walce o nagrodę. Co ciekawe, życzenia polskiej marki spełniły się w całości, czym marka wzbudziła zachwyt u swoich użytkowników.

BERLINKI

Choć Halloween w Polsce nie cieszy się tak wielką popularnością jak na Zachodzie, to coraz częściej marki odwołują się do święta duchów i prowadzą skuteczną kampanię reklamową. Marka parówek Berlinki zaproponowała w tym roku post, w którym sugerowała, że najgorszym potworem ze wszystkich jest Głodzilla. Koresponduje to z przyjętym przez markę przekazem, że Berlinki są najlepszym sposobem na zaspokojenie głodu.

Niektórzy uważają, że o prawdziwym RTM możemy mówić tylko wówczas, gdy akcja promocyjna jest natychmiastową reakcją na dziejące się w danej chwili wydarzenia. To najlepszy sposób na zaskakującą promocję marki, ale niestety takich okazji jest jak na lekarstwo. Warto więc być przygotowanym na każdą okazję i tworzyć treści marketingowe, które sprawdzą się w przypadku mniej znanych świąt i trafią w gusta naszej grupy docelowej.