Post Image Header
Reklama za grosze
Magda 23 Oct 2017
Powrót do SocialMonster

Nie od dzisiaj wiadomo, że Facebook to cwana i nieprzewidywalna bestia! Z dnia na dzień wprowadza nowości mniej lub bardziej dla nas pomocne. Czasami trzeba się mocno nakombinować, aby zasięg naszych postów utrzymywał się na satysfakcjonującym dla nas i dla klienta poziomie, a jednocześnie reklamy były skuteczne.

 

Co robić, jeśli tak nie jest?

Podczas planowania kampanii warto brać pod uwagę między innymi wysokość relevance score.
Jest to wskaźnik trafności, który określa jak dobrze (lub źle!) nasza reklama dostosowana jest do utworzonej grupy odbiorców. Im wyższy wskaźnik, tym wyższe prawdopodobieństwo, że reklama się podoba, a to znaczy, że jej skuteczność może wzrosnąć, czyli zapłacimy za nią mniej – i właśnie o to nam chodzi!

 

Jak to działa?

Wynik wskaźnika trafności określany jest dopiero wtedy, gdy nasza reklama osiągnie powyżej 500 wyświetleń. Skala wynosi od 1 (masakra…) do 10 (mistrzu!).
Relevance score obliczany jest w zależności od wybranego celu i opiera się na wszystkich opiniach odbiorców reklamy:

Czyli, krótko mówiąc – wskaźnik pokazuje, czy Twoja reklama podoba się odbiorcom czy nie.
Pamiętaj! Obserwuj ten wskaźnik we wszystkich swoich kampaniach – reklamy się przedawniają i nudzą nawet stałym odbiorcom, więc jeśli zauważysz spadek, to znak, że czas najwyższy na małe odświeżenie ;)

 

Reklama na DYCHĘ!

NAJISTOTNIEJSZE tutaj jest ciągłe testowanie, eksperymentowanie, drążenie, szukanie… Dociekliwość w tym przypadku jest bardzo dobra! Nie ma jednego przepisu na to, aby nasza reklama ZAWSZE była perfekcyjna, ale… to właśnie jest najlepsze ;)

Przedstawię Ci garść (a tak właściwie szczyptę) dobrych rad na początek!

  1. Zacznij od zmiany grupy docelowej – zbuduj całkiem nową, świeżą, odpowiednio wąską społeczność bądź zmień tak dużo, jak tylko się da. Przemyśl to dokładnie!
  2. Spróbuj zmienić grafikę - może jest już nieciekawa dla odbiorców, przestarzała, brzydka, nudna? Zrób coś, żeby się wyróżnić na tle innych. Przeglądając news feed, zwróć uwagę na czym sam zawieszasz oko - zainspiruj się!
  3. Bardzo możliwe, że sposób w jaki piszesz nie pasuje do odbiorców Twojej strony - sprawdź to koniecznie ;)
  4. Jeszcze raz przemyśl cały kontent. Czy istnieje taka możliwość, że po prostu nie jesteś zbyt interesujący? Zmień to natychmiast! Pamiętaj - jeżeli coś interesuje Ciebie, to wcale nie oznacza, że jest ciekawe również dla Twoich odbiorców.

Powodzenia!

 

~ Marzena