Post Image Header
Winter is coming
Magda 05 Dec 2017
Powrót do SocialMonster

Winter is coming - czyli 8 pomysłów na to jak zwiększyć zaangażowanie na facebooku przed świętami!

 
1. Wprowadź świąteczny klimat do swojego fanpage.


Zacznij od zdjęcia w tle. Cover Photo powinno zawsze odzwierciedlać wartości i osobowość marki. Możesz jednak śmiało wykorzystać je do pokazania emocji związanych z sezonem świątecznym. Pokażesz tym, że Twojej firmie również udzielił się świąteczny klimat, a dodatkowo będzie doskonałym uzupełnieniem świątecznej akcji marketingowej.
Aby rozpocząć, spróbuj wyobrazić sobie zdjęcie z okładki jako billboard i zadaj sobie pytanie, jakie informacje chcesz promować w okresie świątecznym. Może masz produkty, które chcesz zaprezentować lub specjalne oferty, o których Twoi fani powinni usłyszeć? Powiedz to swoim odbiorcom za pomocą prostego i efektywnego projektu, który składa się z odważnego koloru tła i żartobliwej kombinacji słów lub czcionek – pamiętaj jednak, aby nie przesadzić!

 
2. Podziel się świąteczną atmosferą.

Media społecznościowe mają być społeczne, więc wykorzystaj okres świąteczny, aby dodać swoim postom świątecznych emocji. Zyskasz ludzi podekscytowanych nie tylko sezonem, ale także Twoją marką!

Zacznij od tworzenia postów, które przypomną ludziom najlepszy świąteczny moment. Ulubione świąteczne jedzenie, prezenty (najlepszą część Bożego Narodzenia)  czy pomysły na ich zapakowanie, pomysły na przystrojenie świątecznego stołu, niespodziankę po świątecznej kolacji? Co tylko zechcesz…

 
3. Pomóż potencjalnym klientom zauważyć Twoją markę.

Dotarcie do potencjalnych klientów oznacza przedstawienie tego, co Twoja marka ma do zaoferowania. Pamiętaj, że w święta ludzie spędzają jeszcze więcej czasu w mediach społecznościowych. Wykorzystaj świąteczny klimat do promowania swojej marki w sieci.

Jeśli zdecydujesz się na reklamy na Facebooku, pamiętaj, aby unikać niebieskich i białych kolorów, które mogą się mieszać z tłem. Upewnij się też, że tekst obejmuje maksymalnie 20% obrazu. Nie zapomnij poinformować fanów o tym, co chcesz, aby zrobili (kupuj, obserwuj, pobieraj) za pomocą jasnych instrukcji lub wezwania do działania.

Wybierając grafikę do świątecznych kampanii pamiętaj, że nie musi ona przedstawiać choinek, zielono-czerwonych dekoracji czy świątecznych prezentów. Zamiast tego spróbuj pomyśleć o swoich odbiorcach. Przykład: jeśli sprzedajesz odzież, skup się na reklamie w sezonie imprezowym i sprzedaj swoją ofertę tym, którzy szukają nowych ubrań na tę okazję.

 
4. Nie zapomnij – złóż życzenia!

Jeśli choć przez chwilę pomyślałeś, że Boże Narodzenie to dobry moment, aby dać kontom z mediów społecznościowych odpocząć to…pomyśl jeszcze raz. Twoi odbiorcy właśnie teraz będą się logować do swoich kont, by złożyć życzenia rodzinie i przyjaciołom. To również idealna okazja, aby wysłać wiadomość "Wesołych Świąt" od Twojej firmy. Możesz tę okazję świetnie wykorzystać do budowania zaufania i pozytywnych emocji.
Znajdź obraz, który ma trochę dekoracji świątecznej, ale też trochę wolnego miejsca na umieszczenie tekstu. Możesz trzymać się zielono-czerwonych świątecznych kolorów lub dodać odrobinę złota lub srebra, aby stworzyć coś bardziej uroczystego. Napisz swoją wersję, porównując dwie czcionki, które pomogą sobie nawzajem mówić. Czcionki skryptowe, takie jak Sign Painter lub Wisdom Script, dodadzą do wiadomości odrobinę osobistych uczuć, natomiast czcionki bezszeryfowe, takie jak Selena lub Linear, utrzymają ją jako silną, ale przyjazną. Możesz śmiało użyć do tego aplikacje takie jak Canva czy Content Creator.

 


5. Masz świetny pomysł na świąteczny konkurs?

Odpuść sobie... Dlaczego? Konkursy są bardzo dobrym sposobem na zwiększenie zasięgów na fanpage oraz przyciągnięcie nowych fanów – jednak warto zadać sobie jedno, zasadnicze pytanie: Czy naprawdę zależy Ci na osobach, które są chętne na Twoje produkty tylko wtedy kiedy rozdajesz je za darmo? Jeśli odpowiedź brzmi: tak - super, rób konkurs. Jednak w praktyce takie działania w większości przypadków trafiają do „konkursowiczów”. Nasi lojalni klienci mogą czuć się urażeni, że to nie oni wygrali, a zasięgi na fanpage w końcu drastycznie spadną. Facebook zauważy zwiększone zaangażowanie na fanpage, po czym liczba reakcji zmaleje – w związku z zakończeniem konkursu, a Edge Rank może stwierdzić, że powodem jest spadek jakości dodawanych treści i... kryzys zasięgów gotowy. A jeśli już masz nieodpartą potrzebę zorganizowania konkursu, spróbuj, aby był on dopasowany do Twoich klientów. Zastanów się, czy zadanie konkursowe nie jest zbyt skomplikowane i czy rzeczywiście przyciągnie ono potencjalnych klientów. Możesz też zastanowić się nad specjalnymi giftami dla najbardziej aktywnych fanów na fanpage - zestawienie najbardziej aktywnych osób bez problemu możesz zrobić w Sotrender.

 
6. Świąteczna edycja limitowana? Why not.

Może zamiast konkursu i rozdawania za darmo produktów pokaż klientom, że dbasz o ich potrzeby? Takie działania zawsze są w cenie. Zaproponuj im wersję limitowaną Twojego produktu, zaproponuj rozszerzenie oferowanych usług, a nawet zaszalej i... daj im wybór. Nic tak nie działa na fanpage jak zapytanie swoich fanów o ich opinię. Zastanawiasz się nad dwoma produktami, który wybierają? Pozwól im współtworzyć Twoją markę. Pokaż, że dopasowujesz się do ich potrzeb, a na pewno Ci się odwdzięczą w postaci wzrostu zaangażowania. Podczas planowania takich akcji ważne jest, aby wybór nie był zbyt trudny – nie każ swoim fanom rysować modeli do Twojej świątecznej kolekcji – podaj dwa gotowe modele do wyboru. Jasno i przejrzyście opisz, co masz na myśli. Nie oczekuj, że w komentarzach pojawią się wypracowania rodem z zeszytów do języka polskiego, bo nie każdy ma na to czas (kiedy sprawdza facebooka w pracy, po kryjomu, pod biurkiem :) ). Zaproponuj do wyboru opcje 1, 2, 3.

 
7. Backstage z firmy – a więc… podglądamy.

Facebook, instagram czy chociażby twitter to świetne narzędzie do budowania relacji z Twoimi klientami. Jeśli już podjąłeś decyzję, że chcesz działać w mediach społecznościowych – wykorzystaj ich potencjał. Świetną okazją jest pokazanie klientom czegoś, czego nie mogą normalnie zobaczyć. Może to być proces pakowania prezentów dla Twoich klientów, nowy – świąteczny wystrój firmy – oczywiście specjalnie dla nich. Pokaż coś, co wzbudzi pozytywne emocje :) Pamiętaj, aby backstage raczej budował pozytywny wizerunek, niż go psuł. Zdjęcia z imprezy zakrapianej alkoholem nie przyciągną do Ciebie klientów, chyba że jesteś przedstawicielem handlowym w branży budowlanej ;) chociaż nawet to nie gwarantuje sukcesu takiej sesji.

 
8. A gdyby tak, zwiększyć sprzedaż?

Zawsze możesz podsunąć swoim klientom pomysł na to, jak Twój produkt, i tylko Twój produkt może stać się idealnym prezentem dla bliskiej osoby. Zastanów się, do kogo chcesz kierować treść i kto może stać się Twoim idealnym klientem. Dopasuj do niego atrakcyjny content, zapakuj pięknie prezent i prawie gotowe. Niezbędna jest Twoja własna inwencja twórcza, ponieważ w tym czasie wiele firm walczy o klienta – na pewno nie zaszkodzi się wyróżnić. Wiele osób przed świętami planuje wielkie zakupy, możesz dodatkowo ich motywować do szukania specjalnych ofert akurat na Twojej stronie www ;)

Źródło: instagram/dollarshaveclub

~ Daria