Startujesz z nowym fanpejdżem? Na starej stronie już nawet nie wieje nudą, tylko zarasta pleśnią? Jeżeli to, co powinno się tam znaleźć nie jest dla Ciebie oczywiste, to zerknij na kilka zasad, które pomogą Ci uporządkować swoją treść. Gotowy?
Na początku to szczegóły dotyczące:
- Twojej firmy - czym się zajmuje, kto w niej pracuje, jaką ma idee - jeśli kierujesz się misją zbawienia ludzkości, albo Twoja firma powstała w niezwykle ciekawych okolicznościach - koniecznie o tym napisz albo nagraj film. Przedstawienie pracowników zawsze przybliża ludzi do marki - to w końcu portal społecznościowy.
- Produktu - czym w istocie jest, z czego się składa, jaki ma wpływ i co można uzyskać dzięki niemu. To, że dziś trzeba się wyróżnić na rynku, to chyba jasne. Najpierw upewnij się, że to co chcesz sprzedać jest wyjątkowe, a później o tym krzycz.
- Usługi - jak przebiega, kto ją wykonuje, jakie są jej skutki. Na rynku pojawia się nowa rewolucyjna usługa, za granicą modna, na wp.pl piszą, że doskonała. Bierzesz w ciemno? No właśnie :)
Nie samym chlebem żyje człowiek
Świadomość ludzi na manipulację w internecie jest coraz większa. Dziś już wszyscy wiedzą, że należy kłaść nacisk na szczerość i autentyczność. Unikaj sytuacji, gdzie każdy post będzie informował o tym, co sprzedajesz, bo zyskasz jedynie “Przestań obserwować użytkownika X” - co drastycznie obniża Twoje zasięgi i szansę na naturalne dotarcie do dużej liczby osób. Zdobyć klienta to jedno, a zachęcić do powrotu na stronę to drugie.
Rady, porady, tipy - czyli wspólne rozwiązywanie problemów, które są codziennością. Jesteś profesjonalistą, doskonałym fachowcem i rewelacyjnie znasz branżę. Dziel się swoją wiedzą. Nie musisz od razu zdradzać dziewiętnastowiecznego przepisu na idealne lody, ale poinformuj ile mają kalorii i jak wcisnąć je do restrykcyjnej diety ;) Wczuj się w swojego klienta i pokaż, że dokładnie wiesz, czego potrzebuje i z czym zmaga się na co dzień. Wróci - słowo!
WARNING
Ta część to fundament Twojej komunikacji w social mediach. Chodzi oczywiście o komunikowanie się z klientem. I to na kilku płaszczyznach. Od początku musisz mieć sprecyzowana grupę odbiorców. Od tego zależy charakter całej komunikacji. Jeśli jeszcze nie słyszałeś o personach, to warto się w to zagłębić. Dlaczego? Stworzenie fikcyjnej osoby z imieniem i zainteresowaniami pomoże Ci w pisaniu postów do Twojego wymarzonego klienta tak, jakbyś rozmawiał z nim w kawiarni, a nie był mistycznym odbiorcą ze statystyk. Zachęcaj do integracji - oczekuj komentarzy, wiadomości, reakcji - bardzo szybko reaguj. To nie tylko polepsza statystyki i zwiększa zasięg organiczny, ale przede wszystkim buduje więź z fanami. Dawaj im możliwość wypowiedzenia swojego zdania, wyboru i pytaj o emocje, odczucia.
Odrobinę formalności
Przecież wchodzisz na rynek jako osoba kompetentna, z wiedzą w swojej dziedzinie. Powiedz wszystkim kim jesteś. Wprowadź wszystkie szczegółowe informacje o osiągnięciach, wykształceniu i nagrodach. Nie może zabraknąć dokładnej lokalizacji, jeśli prowadzisz usługę stacjonarną.
Dobry plan to podstawa
Pisanie postów z dnia na dzień nie jest dobrym pomysłem. Widać chaos, zamieszanie i brak spójności, zwłaszcza, że zapewne masz wiele rzeczy na głowie. Opracuj strategię, znajdź inspiracje i poświęć czas na zaplanowanie postów na dłuższy czas. Potem już tylko ewentualne poprawki i monitorowanie tego ogromnego ruchu, który jest na stronie ;)
~ Agnieszka