Post Image Header
Facebookowe love
Magda 12 Feb 2018
Powrót do SocialMonster

Walentynki coraz bliżej. Nieliczni się cieszą. Reszta zaczyna odczuwać niepokojący skurcz żołądka przed tym cudownym i usłanym różami wydarzeniem. Dziewczyny, które nie wzięły sobie do serca hasła „Nowy Rok - nowa ja” dopiero teraz zaczynają ostrą dietę i ćwiczenia. Faceci rezerwują miejsca w najdroższych i najbardziej romantycznych knajpach w mieście. A single? Single coraz głośniej dzielą się swoją opinią na temat beznadziejności tego święta, próbując zagłuszyć fakt, że tego dnia skończą sami, no ewentualnie z butelką wina, wielką paczką chipsów i Netflixem.

 

Spokojnie nie dopuścimy do tego! Z naszą pomocą każdy singiel znajdzie swoją drugą połówkę na walentynki. Podpowiemy Wam jak wykorzystać do tego celu social media i przygotować strategię działań przed tym wyjątkowym wydarzeniem. 

1. Analiza stanu faktycznego

Sprawdź jak wyglądają Twoje profile w social mediach: Facebook, Instagram, Pinterest, Tinder. Myślisz, że są atrakcyjne i interesujące dla Twoich odbiorców? Czy zdjęcie profilowe i status jest dobry? Nie wiesz jak to ocenić? Najlepiej przeprowadź na sobie analizę SWOT, czyli oceń swoje słabe i mocne strony, swoje szanse i zagrożenia. To pozwoli skupić się na właściwych działaniach w social mediach. Na tym etapie oceń też konkurencję - sprawdź czy stanowi dla Ciebie zagrożenie. Jeśli tak, to jak możesz się wyróżnić i swoje zalety wykorzystać, aby zdobyć przewagę konkurencyjną?

2. Określ swoje cele

Musisz jasno określić, czego oczekujesz i jakie są Twoje cele. Tym razem skorzystaj z analizy SMART (wiemy, wiemy dużo tych analiz, ale nikt nie mówił, że budowanie swojej marki w sieci to zadanie proste). Pamiętaj, żeby Twoje cele były mierzalne i realne. W tym przypadku to proste - osoba, z którą spędzisz walentynki. 

3. Wybierz grupę docelową

Skoro już wiesz, na czym stoi Twój profil w social mediach, znasz swoje słabe i mocne strony oraz masz jasno wytyczony cel, nadszedł czas na wybranie swojej grupy docelowej. Przy wyborze grupy docelowej koniecznie dane demograficzne: płeć, wiek, miejsce zamieszkania i orientację. 

Romantyk, intelektualista a może lokalny macho? Seksbomba, femme fatale, domatorka? Każdy ma swój ideał. Wyobraź go sobie - to twoja persona. Poznaj ją. Kim jest, czym się zajmuje, kiedy najwięcej czasu poświęca na social media? Dostosuj swoje treści do niej. Zaimponuj jej swoją elokwencją, wyczuciem stylu i poczuciem humoru. Sukces gwarantowany!

4. Sformułuj „Big Idea” 

„Big Idea” to po prostu ogólna koncepcja naszych działań. Taka nasza myśl przewodnia całej akcji. Ten krok może się wielu wydawać zbędny. Dobrze jednak taką myśl przewodnią napisać, żeby w toku działań nie stracić jej z oczu. 

 

5. Taktyka, czyli gdzie i kiedy działać

To, że przeprowadzasz kampanię, nie oznacza, że musisz działać wszędzie. Wybierz te serwisy społecznościowe, na których masz największą szansę na sukces. Czasem im mniej tym lepiej. Facebook i Instagram powinny w tym przypadku wystarczyć, ale pamiętaj, że na nich jest duża konkurencja. Twoje działania muszą być spójne i przemyślane. No i musisz się w nich wyróżniać!

6. Ustal budżet i harmonogram działań 

Już na początku ustal sobie budżet, który możesz wykorzystać podczas całej kampanii. Może czas pomyśleć o wizycie u fryzjera lub kosmetyczki (Panów to też dotyczy) albo może warto zainwestować w nowe ubrania? Mówią, że nie szata zdobi człowieka, ale z drugiej strony jak Cię widzą, tak Cię piszą. Pamiętaj o tym, że może to być inwestycja na lata. Dobrze na tym etapie stworzyć harmonogram naszych działań w social mediach. Oczywiście pamiętając o naszej personie.

7. Czas na działanie

Wiesz już, jakie masz cele. Kim jest Twoja persona. Masz budżet i harmonogram pracy. Czas zacząć działać. Zacznij od zmiany zdjęcia profilowego. Taktyka na: „Ups! Przez przypadek wyprałam wszystkie swoje ubrania”, nie jest w tym przypadku najlepsza (chyba że trafia do twojej grupy docelowej). W przypadku mężczyzn nie sprawdzą się zdjęcia w windzie lub z nowym autem (chyba że nasza persona tylko takie zdjęcia lajkuje). Takimi fotkami łatwo się wyróżnić i zdobyć wiele polubień oraz dziwnych propozycji, ale… jeśli zależy nam na znalezieniu drugiej połówki, nie jest to właściwa droga. Zła grupa docelowa. Pamiętaj też o ustawieniu właściwego statusu. To ważny krok i informacja dla Twoich odbiorców, bo dużo o Tobie mówi.

Wolny - pomoże utwierdzić potencjalnego kandydata/tkę w przekonaniu, że jest szansa na wolny termin w Twoim kalendarzu. Pamiętaj! Nie zmieniaj statusu na: w związku zaraz po pierwszej randce. Takim zachowaniem można przestraszyć faceta (kobietę już trochę mniej), który pomyśli, że mamy już gotowy scenariusz: dom, dzieci… Nie tędy droga. Najpierw budujemy relacje, potem zmiana statusu.

Unikaj jak ognia statusu Wdowa/Wdowiec - może to świadczyć o wysokim wskaźniku śmiertelności wśród Twoich partnerów, a potencjalny obiekt Twoich westchnień zacznie się… wahać.

Co znaczą - - - trzy kreseczki? To już wyższa psychologia nawiązywania relacji na facebooku. Jeśli chcesz to zrobić na najwyższym poziomie, wybierz trzy kreseczki. To co niedostępne lub niedopowiedziane najbardziej nas pociąga - brak statusu na facebooku? Mrrr ;) Pozwoli Ci to wzbudzić w drugiej osobie instynkt łowcy. Niepewność i ciekawość wywołana brakiem jednoznacznej odpowiedzi na to, czy jesteś potencjalnie dostępnym użytkownikiem wzbudzi większe zainteresowanie. 

Nie zapomnij też o usunięciu zdjęć i postów, które mogą zniszczyć Twój wizerunek ideału, czyli wszystkie zdjęcia z okresu szkoły podstawowej i gimnazjum - out! Dodaj za to zdjęcia z wakacji lub weekendowych wyjazdów pokażesz się jako atrakcyjna i wyluzowana osoba. W przypadku mężczyzn doskonale sprawdzą się również zdjęcia z zaprzyjaźnionymi dziećmi lub zwierzątkami. Nie za dużo. Kilka w zupełności wystarczy. 

To już wszystko! Tak przygotowana strategia pomoże zrealizować założony na początku cel - randkę z Twoją personą masz w kieszeni! 

Powodzenia i… bawcie się dobrze! 

 

~ Magda i Daria